پررنگ‌ترین وجوه مؤثر در قیمت کرکره برقی

يکشنبه 17 اسفند 1399
10:21
دکتر بیوتی

درب‌های اتوماتیک یکی از تجهیزاتی است که امروزه توسط تقریبا تمامی کاربران تجاری صنعتی و حتی در مواردی، خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای بسیاری از این دسته قیمت کرکره برقی یک دغدغه و مسأله‌ی اساسی است.

شاید این سؤال مطرح شود که قیمت کرکره برقی به کدامین جزء بیش از سایرین وابسته است؟ باید گفت که بسته به ابعاد، تیغه‌ها و موتور اصلی‌ترین عواملی‌اند که در قیمت کرکره برقی بیشترین تأثیرگذاری را دارا می‌باشند. اما در چه شرایطی یکی بر دیگری تفوق خواهندیافت؟

قيمت کرکره برقي

پیداست که موتور به دلیل آن که یک راژمان همتا یافته بوده و تنها به صورت یک کل منسجم امکان کاربرد دارد، باید در مقیاس‌های کوچک‌تر هزینه‌ی بیشتری را بر قیمت کرکره برقی خواهد داشت؛ برتری‌ای که با هرچه بزرگتر شدن کرکره، علی‌رغم افزایش در بهای سامانه‌های قدرتمند‌تر، مغلوب حجم و ویژگی‌های مورد نیاز در تیغه‌ها خواهد شد.

در کرکره‌های بزرگ، به دلیل افزایش تنش میان تیغه‌ها که ناشی از افزایش وزن کلی کرکره است، نیاز خواهیم داشت تا با اعمال ویژگی‌هایی از تغییر شکل در کرکره جلوگیری کنیم. البته ذکر این نکته ضروری است که این امر تنها در رابطه با تیغه‌های از جنس آلومینیوم صدق می‌کند. در تیغه‌های گالوانیزه و یا پلی‎کربناتی اساسا این مسائل مطرح نیست. در نوع اول، فولاد هم دارای چگالی زیادی است، و هم در صورت قرار گرفتن زیر فشار بالا دچار تغییر شکل خواهد شد. بنابراین برای کرکره‌های بزرگ مناسب نیست. پلیمرهای بر پایه‌ی کربن نیز، خود دارای چگالی کمی می‌باشند و سختی بالایی نیز دارند و به همین علت، معمولاً مسأله‌ای برای آن‌ها درکرکره‌های بزرگ متصور نیست. با این وجود برای بهبود عملکرد گاهی از غضروف‌های منحوی در ساختار آن بهره گرفته می‌شود. هر چند از این امر به دلیل افزوده شدن هزینه‌ی نهایی در قیمت کرکره برقی اجتناب می‌شود.

قيمت کرکره برقي

تیغه‌های آلومینیومی در کرکره‌های بزرگ باید دارای عرض‌های برشی متوسط به بالا بوده، و حداقل از دو پل در ساختار آن‌ها استفاده شده باشد. البته از انواعی با پل‌های بیشتر نیز در موارد خاص بنا به تشخیص متخصصان امر یاری گرفته خواهد شد.

همچنین با وجود عدم تأثیر مستقیم خمیرهای پلی‌اورتان در مشخصات فیزیکی تیغه، نمی‌توان از عملکرد آن در بهبود توان مقاومتی و کاربرد کرکره چشم‌پوشی نمود. واضح است تک تک این مسائل موجب افزایش قیمت کرکره برقی خواهد شد.

هر چه کرکره کوچک‌تر می‌گردد، نقش موتور پررنگ‌تر و پررنگ‌تر می‌شود. تا جایی که در تغییر موتور از ساید به توبلار نیز یک افت ناگهانی در هزینه‌های قیمت کرکره برقی را تجربه خواهیم نمود. موتورهای توبلار نوع طراحی شده برای استفاده‌های کوچک، سبک و معدود هستند. همین امر آزادی عملی را به مهندسین طراح آن اعطا نموده تا موفق شوند از حجم سامانه کاسته، و زیبایی بیشتری را برای آن به ارمغان بیاورند. قیمت کرکره برقی هایی با موتور توبلار معمولاً کمتر است، هر چند این موضوع در موتورهای با گشتاور بالا و یا امکانات اضافی ممکن است ان چنین باقی ماند. در سوی مقابل، موتورهای ساید برای استفاده‌های پرفشار بهینه گشته‌اند و در نتیجه، از برخی امتیازات در آن چشم‌پوشی شده تا برخی دیگر امکان اعمال بیابند. مهم‌ترین ویژگی این نوع موتور، تعمیرپذیری آسان آن است. این موتور به کاربرانی توصیه می‌گردد که از موتورها به صورت حرفه‌ای سود برده و در صورت بروز مشکل متحمل هزینه‌های جدی‌ای می‌شوند.


برچسب ها: قیمت کرکره برقی ,
[ بازدید : 59 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دکتر تهران بیوتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]