راه کار های برخورد با خیانت همسر چیست؟ | مجازات رابطه نامشروع چیست؟

شنبه 5 تير 1400
11:24
دکتر بیوتی

خیانت همسر جزو آن دسته مسائلی در زندگی مشترک است که کمتر کسی میتواند ادعا کند تمام عواقب دردناک آن را میتواند درک کند. اما واقعا چرا خیانت تا به این حد دردناک است؟ زمانی که شما در یک رابطه عاشقانه یا حداقل دوستانه هستید قطعا حس وابستگی و تعلق خاطر به وجود خواهد آمد. در نتیجه هنگام برملا شدن خیانت همین حس تعلق و وابستگی خدشه دار میشود و به دنبال آن اعتماد کمرنگ میشود. هنگامی که این رخداد ها به حالتی دومینو وار به وقوع می پیوندند فردی مورد خیانت قرار میگیرد هیجان های دردناکی را تجربه خواهد کرد.

خیانت همسر شامل این حوضه ها میشود:

  • خیانت در روابط جنسی

  • خیانت در روابط عاطفی و احساسی

  • خیانت در مسئولیت های زندگی مشترک

دلایل خیانت همسر چیست؟

خیانت همسر میتواند به دلایل بسیاری در زندگی مشترک زوج ها روی دهد. البته بررسی کردن دلایل خیانت در اینجا به این معنی نیست که خیانت فرآیندی توجیه پذیر است. بلکه هدف از وارسی کردن دلایل خیانت همسر صرفا آگاهی دادن به افراد است. این آگاهی بسیار مفید است، به ویژه زمانی که با نشانه های خیانت رو به رو میشوند و به آنها کمک خواهد کرد که این وضعیت را بهتر بتوانند مدیریت کنند.

دلایل خیانت همسر چیست؟

دوستان عزیزی که در زندگی مشترک خود را مشکل بر میخورند و متوجه خیانت همسر خود می شوند باید بدانند که قبل از اینکه هر تصمیمی بگیرند باید خوب در مورد آن فکر کرده و نسنجیده عمل نکنند. آن ها باید بدانند که طلاق و جدایی تنها راه حل این مشکل نیست و حتی گاهی ممکن است با جدایی به وضعیت بدتری گرفتار شوند.

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با راهکارهای مقابله با خیانت همسر آشنا کنیم. به منظور بهره مندی از راهنمایی های مشاوران ما در کلینیک سلامت و دیابت کوروش، در زمینه ی برخورد با خیانت ، با ما تماس بگیرید. مشاوران مجرب و کارآزموده ی ما با استفاده از سال ها تجربه ی مفید خود در حوزه ی رسیدگی به مشکلات و مسائل خانواده، آماده ی خدمت رسانی و کمک به شما عزیزان برای حل مشکلاتی که با آن مواجه شده اید، هستند.

مجازات رابطه نامشروع

نامشروع در فرهنگ نامه دهخدا این گونه تعریف شده است : "خلاف شرع ، ناروا و ممنوع " . در اصطلاح حقوقی نامشروع به معنی غیر قانونی است و رابطه نامشروع رابطه ای است که در خارج از رابطه قانونی باشد و قانون گذار آن را جرم انگاری کرده و برای آن مجازات تعیین کرده است.

مجازات رابطه نامشروع چیست؟

رابطه نامشروع طیف گسترده ای از روابط بین زن و مردی است که رابطه زوجیت بین آنها وجود ندارد و در قانون از زنا جدا شده است لذا منظور از رابطه نامشروع ، رابطه نامشروعی است که شامل زنا نشود ، می باشد . زنا که در قانون به چند دسته تقسیم می شود ، با انجام یک نوع رابطه جنسی مشخص است به اسم جماع است که در قانون اینگونه تعریف شده است : " دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در قبل یا دبر زن "

پس از این که دانستیم جرم رابطه نامشروع چیست لازم است بدانیم به چه رابطه هایی روابط نا مشروع می گویند . پاسخ به این سوال در ماده 637 قانون تعزیرات آمده است : " هر گاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد ، مرتکب رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه ‌شوند ، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه‌ کننده تعزیر می‌شود . "




[ بازدید : 1106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دکتر تهران بیوتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]