همه چیز درباره عمل بینی استخوانی

شنبه 23 اسفند 1399
16:12
دکتر بیوتی

بینی از اعضای حیاتی روی صورت انسان ها است که عهده دار چندین عملکرد مهم است. دو وظیفه مهم بینی، بویایی و تنفس است. بعلاوه بینی تاثیر مهمی در زیبایی دارد. فرم بینی افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است و ساختمان و بافت بینی در هر کس به شکل خاصی می تواند باشد.

عمل بینی استخوانی

آشنایی با انواع مدل های بینی :

بینی افراد از نظر شکل و ساختمان شبیه به یکدیگر نیست و بینی هر فرد مشخصات خاص خود را دارد. به طور کلی می توان بینی افراد مختلف را بر حسب ساختمان و فرم بینی به دو دسته تقسیم کرد:

  1. بینی های استخوانی

  2. بینی های گوشتی

عمل بینی استخوانی و گوشتی هر یک به شیوه متفاوتی و با روش خاص خود صورت میگیرد. در ادامه درباره عمل بینی استخوانی و ویژگی های بینی استخوانی صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های بینی استخوانی

از ویژگی های بینی استخوانی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • پوست نازک و انعطاف پذیر دارد

  • بافت ها و غضروف های آن محکم است

  • دارای پره های کوچک است

  • دارای استخوانی باریک است

  • لایه چربی زیر پوست آن بسیار نازک است

  • فرم آن منحنی و قوز دار است

بینی استخوانی که در مواردی شکل عقابی دارد از نظر ساختمان بسیار مستحکم است و پوست نازکی دارد. همین ویژگی ها به ظرافت تراش استخوان بینی در حین جراحی کمک می کند تا نتیجه ی عمل بینی استخوانی بعد از جراحی بسیار زیبا ترو طبیعی تر جلوه می کند.

عوامل مختلفی سبب ایجاد شدن قوز و انحراف بینی در نتیجه تشکیل بینی استخوانی می شوند، عواملی مثل ارث، ژنتیک و وارد شدن ضربه و شکستگی استخوان بینی و... باعث ایجاد انحراف در بینی استخوانی میشود.

همانطور که گفتیم یکی از ویژگی های بینی استخوانی نازک بودن پوست بینی و غضروف های محکم آن است ، که با انجام عمل بینی استخوانی می توان انحراف وقوز آن را برطرف نمود .

به طور معمول برای برطرف کردن مشکلاتی مانند قوز بینی در عمل بینی استخوانی، از روش باز جراحی استفاده می شود. به اعتقاد خیلی ها، عمل بینی استخوانی نسبت به جراحی بینی‌های گوشتی راحت تر بوده و نتیجه بهتری دارد و معمولاً افراد از نتیجه آن راضی هستند.

عمل بینی استخوانی

به طور کلی افرادی که برای رفع نقایص بینی استخوانی خود به جراح پلاستیک مراجعه می کنند، شانس این را دارند که بعد از جراحی، بینی بسیارطبیعی و زیباتری را خواهد داشت .دلیل این موضوع این است که پوست بینی این افراد نازک تر است و تغییرات در بینی آن‌ها به خوبی مشاهده می شود. در واقع می توان گفت که ضخامت کم پوست بینی و قوی بودن غضروف ها مهمترین تفاوت بین بینی استخوانی با بینی گوشتی است که سبب می شود نتیجه جراحی بینی استخوانی زیباتر به نظر برسد.

انواع روش های عمل بینی استخوانی

به طور کلی برای عمل بینی استخوانی دو روش وجود دارد:

  1. عمل باز بینی

  2. عمل بسته بینی

عمل بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی به روش باز

در این روش برشی روی پل بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود و پوست بینی کاملاً از روی استخوان و غضروف بینی جدا می شود. به این طریق جراح براحتی می تواند تغییرات لازم را روی بینی اعمال کند. این روش امروزه بهترین تکنیک عمل بینی استخوانی و گوشتی محسوب می شود چرا که در این روش، جراح بینی به راحتی :

  • به ساختمان بینی دسترسی کامل دارد؛

  • برای انجام تغییرات میدان دید وسیعی دارد؛

  • می تواند تغییرات زیادی را روی بینی ایجاد کند؛

  • فضای زیادی برای انجام تغییرات دارد؛

  • می تواند تا حد ممکن سوراخ های بینی را قرینه کند.

عمل بینی استخوانی به روش بسته

عمل بینی استخوانی به روش بسته، مدت زیادی است در بین متخصصان جراح پلاستیک بینی رواج پیدا کرده است، در این روش تمام برش‌ها از داخل بینی انجام می‌شود و هیچ برشی روی بینی بیمار انجام نمی‌شود که این موضوع باعث می‌شود آثار برش روی بینی مشخص نباشد و همین موضوع از مزایای جراحی بینی به روش بسته است. اما از معایب این روش این است که جراح بینی مستقیما نمی تواند محل برش در داخل بینی را ببیند ،به همین دلیل این روش برای بینی‌هایی با مشکلات جزئی مناسب است. و برای بینی‌ای که دارای مشکلات پیچیده است نمی‌توان از این روش استفاده کرد.



[ بازدید : 30 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دکتر تهران بیوتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]